Pelabuhanratu 13-05-2014 - Reisverslag uit Pelabuhanratu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Pelabuhanratu 13-05-2014 - Reisverslag uit Pelabuhanratu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Pelabuhanratu 13-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 Mei 2014 | Indonesië, Pelabuhanratu

Met de bus vanaf Sarinah naar stasiun Sudirman en toen met de trein naar Bogor. Daar vanuit de busterminal naar Pelanbuhanratu waar ik voor het Samudra Beach Hotel werd afgezet. Een zwaar overprijst hotel met een vraagprijs van ruim 1,1 mio.Daar zat dan wel een ontbijt en een diner in. Na geruime tijd discussieren kreeg ik de prijs van 750K exclusief diner. Een snelle blik op het menu leerde mij dat dat voor mij voordelig was. En dit hotel had iets unieks maar waar geen bule in geinteresseerd is. Maar ik wel, namelijk de zogenaamde groene kamer, de kamer van Ibu Ratu Kidul Selatan, het meest levende relict van het oude Javaanse animisme.
Een prachtge ligging aan het strand met zwembad maar alles flink verwaarloosd, een zwembad waarvan je de bodem niet kon zien, slechte service (ze hadden geen benul van wat het runnen van een hotel inhield) een zeer matige keuken (zonder alternatief in de buurt), geen ATM in de buurt. Met goed management zou je hier een toplocatie van kunnen maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 38715

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: