Pelabuhanratu-Bogor 14-05-2014 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Pelabuhanratu-Bogor 14-05-2014 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Pelabuhanratu-Bogor 14-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 Mei 2014 | Indonesië, Bogor

Voor het uitchecken heel vroeg op en naar de Karang Hawu om de Kursi Ibu Ratu Kidul selatan (de 'stoel' van de mythische figuur, de koningin van de zuidzee is een op een stoel lijkende rotsformatie met rondom uitzicht op de branding). Zittend op die stoel zou Soekarno naar verluid de inspiratie hebben gekregen voor de Pancasila). En daarna ruim voor uitchecktijd weer terug naar het hotel. Ik had hier niets meer te doen dus terug naar Bogor. Nachtje Fave hotel dicht bij regionale busterminal. Weer kreeg ik een (iets) lagere prijs dan bij booking.

Vlakbij was een mall met in de benedenetage een reisbureau. Gevraagd naar de prijzen voor een ticket naar Lombok. Het bleek dat ik het beste mijn reis 1 dag kon opschuiven want het prijsverschil van de ticket was zo groot dat ik gemakkelijk een dag extra hotel ermee kon afdekken. Mijn plan was om met een airportbus (45K voor de luxe en 60K voor de golden) naar het vliegveld van Jakarta te gaan en van daaruit naar Lombok. Ik had gezien dat echt vlak naast de mall een hotel was IPBC Hotel dat ook nog eens op 2 min loopafstand van de airport shuttle lag. Dus uitgecheckt uit Fave Hotel (wat op zich een prima hotel was) en verhuisd. Na wat praten kreeg ik 18% korting, meer zat er niet in. Prima hotel maar niet bekend bij booking, agoda of welke andere site dan ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 38743

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: