Bandung 14+15-06-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Bandung 14+15-06-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Bandung 14+15-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

17 Juni 2014 | Indonesië, Bandung

14-06-2014
Ik had Ibis Styles Braga in Bandung geboekt omdat het Fave en Amaris hotel in Cihampelas (wijk in Bandung) voor die dag volgeboekt waren. Nieuw, modern hotel. Mooie kamer met uitzicht op het Savoy Homann Hotel. De jalan Braga verkend maar dat vond ik een beetje tegenvallen. De 'kunstenaars' verkochten vooral dezelfde, kennelijk in serie gemaakte 'kunst' en daar tussendoor wat restaurants. Gegeten bij een restaurant waar het oude uithangbord met 'Patissier en chocolatier' nog hing. Maar het eten was lumayan (niet slecht) en niet meer dan dat. Dus dat wordt morgen uitchecken.

15-06-2014
Tijdens het ontbijt viel mijn oog op advertenties in de krant waarin appartementen werden aangeboden per dag, per week, per maand en per jaar. Aangezien ik nog een week hier zou verblijven, kreeg ik het idee om eens te kijken naar die appartementen. Die zijn volledig gemeubileerd en de prijs voor een week was ongeveer gelijk aan 2-3 dagen hotel. Mijn bahasa Indonesia is te mager om via de telefoon een gesprek te voeren; ik heb te vaak mijn handen en voeten nodig. Dus met de taxi een lijstje adressen langs. De eerste was de goedkoopste. Die was nog te huur maar op de 20e etage. Leuk uitzicht maar met een gammele zeer trage lift en zonder effectieve vluchtwegen kreeg ik toch een weinig comfortabel gevoel. De kamer zelf op zich ging wel maar weer die verschrikkelijke verstikkende chemische kamferlucht en een airco waarvan de slag via een onafgedicht gat naar buiten ging. Je hoeft niet veel verbeelding te hebben om te bedenken wat er bij een tropische regenbui zou gebeuren. Alle andere adressen bleken geen appartementen meer vrij te hebben (waarom adverteren ze dan?). Dus ik ben dan toch maar naar Amaris Cihampelas hotel gegaan.
Moraal van het verhaal: ga niet zomaar op zoek naar appartementen want dat kost je alleen maar tijd (5 uur) en taxigeld (IDR 300K). Door die SIP-card die ik in Amaris Tebet in Jakarta had gekregen, kreeg ik hier korting waardoor mijn prijs weer onder die van booking lag en nu fors. En Amaris bleek wel een abonnement op het net met live uitzendingen van het WK voetbal te hebben. Dus ik zat nu helemaal goed want ik zit ook maar 10 minuten lopen van de Cihampelas walk, een mall met veel restaurants en coffie shops (die wel echt koffie verkopen). Goedkoop, voetbal en goed eten.

Vandaag wordt mijn 'adoptief kleindochter' (zie Prabumulih) 20 jaar. Bij mijn vertrek had zij mij een zelfgemaakt cadeau meegegeven dat ik vandaag openmaakte. Het was een fotoboekje met haar verhaal over mijn verblijf in Palembang en Prabumulih; een mooie herinnering. Ik heb haar uiteraard hartelijk bedankt en gefeliciteerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 38698

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: