Jakarta 12-05-2014 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Jakarta 12-05-2014 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Jakarta 12-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

12 Mei 2014 | Indonesië, Batavia

Afgelopen vrijdag al naar het Arsip Nasional Republik Indonesia (Anri) geweest om de door mij benodigde archiefstukken naar boven te halen. Nu weer om die stukken te raadplegen. Ben met de Transjakarta snelbus nr. 6 gegaan vanaf halte Sarinah naar halte Pejaten (kost 3,5K). Toen een half uurtje gelopen (jln Pejaten Barat en dan linksaf de jln Ampera Raya en dan ligt het Anri 300 m verder aan de rechterkant. Er lagen voor mij 3 pakketten op folioformaat (zo'n 60-70 cm) en 4 grote reels met microfiches voor mij klaar. Na raadpleging van die archiefstukken en microfiches was ik doodop. De meeste stukken kende/had ik al maar 1 stuk gaf toch weer een nieuwe dimensie voor nader onderzoek.
Weer terug in het hotel bleek dat daar een groot deel van de electriciteit was afgesloten; een overheidsmaatregel die 1-2 uur zou duren. Ben maar bij Bakmi Toko Tiga gaan eten. Toen ik weer terug kwam bij het hotel bleek de electriciteit weer te zijn aangesloten. Vroeg slapen want morgen naar Pelanbuhanratu.

Ik krijg de foto's haast niet upgelod en als het al lukt steeds bij een vereerd reisverslag. Ik moet er eens goed voor gaan zitten, heb nu geen tijd

  • 13 Mei 2014 - 08:45

    Leo:

    Jeetje Cees, je maakt wel wat mee zeg!! Adresboekje kwijt en zat je bijna weer zonder foto"s. Goed op je spullen letten hoor! Goede reis nog en blijf genieten van de mooie uitzichten.

  • 14 Mei 2014 - 11:51

    Pauliene:

    Ha Cees,
    Ik geniet van je maaltijdverhalen, ik smul met je mee.
    Volgens mij voel jij je helemaal thuis in dit land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 38738

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: