Palembang - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Palembang - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Palembang

Blijf op de hoogte en volg Cees

13 Augustus 2012 | Indonesië, Palembang

Vroeg op want ik had al om 7 uur een transfer naar het vliegveld. Om 6 uur zou mijn ontbijt op mijn kamer worden gebracht. Niet dus. Nadat ik de receptie daar even aan herinnerd kreeg in om 6.25 mijn ontbijt. Intussen had ik al ingepakt dus toch nog op tijd. Afscheid genomen van B en de kids en toen naar hetr vliegveld. Nou, daar hoef je echt niet twee uur van te voren te zijn. Bovendien kun je niets missen want er was feitelijk maar 1 gate (gate 2 was voor aankomers). Met enige vertraging vertrokken we maar kwamen toch op tijd aan. Het was ook maar een vlucht van een halfuurtje. Hoewel ik wel had gemails was er geen transfer. Dus maar een taxi genomen. Het hotel ligt in het centrum vlakbij een Indomart (handig klein supermarktje) waar je 's ochtends met een opgewekt 'good night, sir' wordt begroet. Iets verder is er een mall waar je veel aanbod van restaurantjes hebt. Waar ik het grootste deel van de dag mee bezig bent geweest is om mijn verdere reis te regelen. Daar kwam wat onbegrip over naar boven. Gelukkig ontmoette ik een zeer goed Engelssprekende studente (die ook nog bloedmooi was en die haar hoofddoekje droeg op een manier die Mohammed niet voor ogen kan hebben gehad;-) Zij legde mij uit dat je gewoon met een soort luxe minibus naar je bestemming gaat en daar maar ziet of het hotel plaats heeft. Zo niet dan neem je een ander hotel. Van daaruit moet je weer een ander minibusbedrijfje zien te vinden. Dus een reisbureau dat dat voor je doet, kennen ze alleen in verband met vliegen en niet met een bus. Ik heb nu dus een plaats gereserveerd naar Lahat, hotel Bukit Selero. Daar kun je 2 dingen doen: een olifantenkamp bezoeken en de Pasemah hoogvlakte bezoeken voor de megalieten.
Nadat dat alles is geregeld, ben ik met de becak naar Talang Semut gegaan. Dat is nu een modern kantorencomplex met een monument in het midden.
O ja, die Sumatraanse beauty hielp mij ook met mij Simpati (= Indonesische telefoonprovider) probleem. Als het goed is kan ik nu weer bellen en sms-en.
Wat ik na Lahat ga doen, weet ik nog niet. De bedoeling was Lubuklinggau als uitvalsbasis voor een bezoek aan het voormalige jappenkamp Belalau, waar mijn vader ook heeft gezeten. Maar misschien is met een taxi of zo via Belalau direct naar Curup wel handiger. Ik zie wel wat mogelijk is.

  • 14 Augustus 2012 - 09:23

    Jorie:

    Hi Cees
    Nu begint het minder "georganiseerde" deel. Tussen de regels is te lezen dat het loslaten van een aantal zekerheden je nog niet zo gemakkelijk afgaat. Ik hoop voor je dat dat gemakkelijker wordt en dat je een beetje "inch Allah" gevoel mee gaat krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Palembang

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 38825

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: