De laatste uren op Bangka. - Reisverslag uit Pangkalpinang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu De laatste uren op Bangka. - Reisverslag uit Pangkalpinang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

De laatste uren op Bangka.

Blijf op de hoogte en volg Cees

12 Augustus 2012 | Indonesië, Pangkalpinang

Vandaag laat opgestaan en laat ontbeten. Later vooral herverdeeld en ingepakt. Nog even de transfers geregeld en de rekening betaald. B en ik zijn nog meteen taxi de stad ingegaan en boven in het BTC-plaza [een soort mall] lekker Oostjavaans gegeten en dat op Bangka. Maar we wilden wel eens de Madurese keuken proberen. Met de angkot weer naar het hotel. Morgen moeten we op de kamer ontbijten omdat de keuken en het restaurant worden gerenoveerd. Ik hoop dat ze begrepen hebben dat 1 ontbijt om 6 uur en 3 ontbijten om 8 uur moeten worden bezorgd. Morgen wordt het voor mij een vroege dag. Om 5 uur op, douchen en inpakken en om 6 uur ontbijten en om 7 uur de transfer naar het vliegveld voor de vlucht naar Palembang. De anderen hoeven pas 2 uur later. Zij gaan naar Jakarta om daar de vlucht van 18.55 naar Amsterdam te halen. Om 6 uur in de ochtend van 14 aug landen ze op Schiphol. Voor hun was het wel tijd om terug te gaan. Ze begonnen al van spinaziestamppot met gehaktballen te dromen en dat is een veeg teken. Ik heb daar geen enkele last van. Ik geniet nog elke dag van het lokale eten hier en ervaar geen enkel verlangen naar die Hollandse pot. In Palembang zal ik in het Arista hotel verblijven. Dat bevindt zich in het centrum van Palembang, niet ver van de plek die ik graag wil bezoeken: Talang Semut. Dat was een herstelkamp voor degenen die in de Jappenkampen hadden gezeten. Ik verwacht niet dat ik nog echt iets terug vind maar als ik er toch langskom op weg naar Belalau dan wil ik dar toch even kijken.

  • 12 Augustus 2012 - 17:43

    Ellen:

    Cees je bent en blijft toch een echte Indo! Wens jullie allen goede reis toe.

  • 12 Augustus 2012 - 20:00

    Frans:

    Hoi Cees,

    Ook de rest van je reis wordt zeker genieten. Heel veel plezier!

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangkalpinang

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 38790

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: