Palembang Prabumulih 24-05-2014 - Reisverslag uit Prabumenang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Palembang Prabumulih 24-05-2014 - Reisverslag uit Prabumenang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Palembang Prabumulih 24-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

25 Mei 2014 | Indonesië, Prabumenang

Weer ontbeten bij Pempek Ellen. Daarna met de taxi naar de Palembang Icon Mal, een luxe mall die nog niet voor de helft af is. Maar je kunt er heerlijke koffie drinken bij Black Canyon Coffee. En snel internet. Ik heb een poosje met Betty gewhatsappt en toen was het weer tijd voor de lunch. Ik wilde wel eens weten hoe hier de spagheti carbonara smaakte. Ik had al eerde pizza (lada hitam) gegeten; dat leek niet op echte pizza maar was wel lekker. Hoewel ze hier geen bacon of zo gebruiken moet ik zeggen dat de smaak redelijk dicht bij het origineel zat. Daarna naar de Ramanyana mal gelopen. Maar dat was eigenlijk niets, alleen toko's met overgeprijsde batik. Daar vlakbij ligt de Palembang Indah mal, een veel aardiger winkelcentrum

Daarna met de taxi terug naar het hotel om mijn tas op te halen en naar de jalan kolonel Atmo waar het busbedrijf (Duta Anugrah Travel) zat waarmee ik naar Prabumulih zou gaan. Dat werd een lange rit en het was al donker toen we bij het huis van de ouders van Vany aankwamen. De 2 ouder zussenvan Vany met echtgenotes en 1 baby waren er ook. En in navolging van Vany, die mij 'opa' noemt vanwege mijn leeftijd en gelijkenis met haar echte grootvader, deden zij dat allemaal ook.

Etenstijd dus aan tafel. Moeder Ramdani had voor mij ayam rendang gemaakt. Dezelfde smaak als de rendang die wij in Berastagiaten. Heel lekker.Ze had ook een gercht dat zij sambel tempeh noemde maar het leek op tempeh goreng met pinda's en inkan teri. Verder boncis, sayur asem (maar niet zo asem als die van Betty) en diverse vormen van tahu en tempeh. Was allemaal lekker en niet te pittig voor mij.

Het huis was naar onze maatstaven erg eenvoudig; een hurk-wc zonder spoeling (doe je met de gayung) en geen wc-papier (ook met de gayung), geen douche maar een mandibank met een gayung en niet kakkerlakvrij. Voor mij herleefden oude tijden weer even. Hoewel geen botol cebok.

Na de douche was het bedtijd.

Prabumulih herkende waarbenij.nu niet; prabumenang ligt er in de buurt

  • 25 Mei 2014 - 21:17

    Eric:

    Green bread...? I do not know if I would be tempted.

    Great to have people like Vany and her family around to make you "feel at home".

    Thank you again for sharing your adventures!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 38691

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: