Palembang 21-05-2014 - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Palembang 21-05-2014 - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Palembang 21-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

21 Mei 2014 | Indonesië, Palembang

Ik wilde nog wel, ondanks die onvoldoende airco, 1 dagje in het Rio Hotel blijven maar door een misverstand werd ik om 13.00 uur gebeld dat alles al was volgeboekt. Ze boden nog wel een plaats aan bij het Princesshotel maar dat leek mij geen aantrekkelijke optie. Ik heb toen (voor het eerst) bij via Agoda geboekt. Dat gaat anders dan bij Booking want je betaalt aan Agoda en je krijgt een hotelvoucher. Het werd het splinternieuwe Tune Hotel. Beetje basic lobby maar zeer functionele maar ook kleine kamer. Goede airco en voor zover ik nu kan beoordelen ook goed internet. En bovendien nog goedkoper dan Rio Hotel. Ik moet nog het ontbijt afwachten maar dit lijkt toch veel meer waar voor je geld: 310K voor Tune tegenover 402K voor Rio.

's Middags weer met Vany erop uit; zij op de motorcycle en ik achterop. We zijn bij Resto Martabak (laatste k spreken ze niet uit) Abdullah Har gaan eten. Ik had martabak sayuran maar dan op zijn Palembangs. Martabak is een grote (50 cm) omelet van met name ei (en tapioca) waar in het midden in dit geval een groentenprut wordt gedaan waarna de omelet in een rechthoek wordt dichtgevouwen. Maar hier krijg je hem geserveerd met diagonale sneden in de bovenkant waar je een sausje van asem, fijn gehakte cabe rawit (het was inderdaad een strak sausje) en, naar ik meen, wat gula jawa, in moest gieten. En ook nog een kare/vlees sausje (kare is kerrie op zijn Indonesisch) dat je over het geheel moest gieten. Nu ben ik een liefhebber van de klassieke martabak maar dit was wel heel erg lekker.

We hebben heel genoeglijk zitten kletsen. Zijn gaf door dat haar ouders mij wilden uitnodigen om tijdens het weekeinde 2 dagen te komen logeren. Dat kon ik natuurlijk niet afslaan. Meteen ging er een sms-je naar huis met direct antwoord met de vraag wat ik wilde eten. Ik wist dat haar moeder geboren en getogen Padangse was dus die vraag kon ik direct beantwoorden: rendang. Meteen kwam de vraag terug met runder-, kippen- of eendenvlees. Ik koos voor kip. En groente? Gado-gado (dat hier met een ander sausje wordt gemaakt dan op Java).

Kennelijk had moeders dit nieuws ook weer door ge-smst want ik kreeg ook van een nicht van Vany, die een halfjaartje geleden een dochter had gekregen, een uitnodiging voor een ceremoniele viering op de 27e. Mijn aanvankelijke plan heb ik dus aangepast. Op de 28e direct van Palembang naar Kuala Lumpur

  • 21 Mei 2014 - 19:14

    Eric:

    Marvelous! Making me hungry again...

    My new (as of June last year) daughter-in-law came from Malaysia; her parents live in Kuala Lumpur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 38826

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: