Jakarta-Palembang 20-05-2014 - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Jakarta-Palembang 20-05-2014 - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Jakarta-Palembang 20-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

21 Mei 2014 | Indonesië, Palembang

Jakarta 20-05-2014
Even wat over het Max One hotel. Dit wordt hem niet voor mij: heel kleine kamer, apart te betalen ontbijt (elke dag: nasi goreng, bami goreng en bubur ayam voor ruim 38K pp!), onvoldoende vermogen AC. disfunctionele gimmicks (zoals het houten relief met scherpe kanten aan het hoofdeinde van het toch al korte bed). Inculsief ontbijt komt de prijs op ongeveer 500K en voor dat geld of ietsje (50K) meer kun je in de buurt veel beter krijgen.

Mijn aanvankelijke plan was om na Palembang via Pekanbaru naar het vliegveld van Medan te gaan en daar 28-05-2014 de oversteek naar Kuala Lumpur te maken
Nu zit ik eraan te denken om direct vanuit Palembang en dus ook eerder naar Kuala Lumpur te gaan en ook weer wat eerder terug. Ik heb nog 2 doelen: Banten verkennen en Cigaru bezoeken.

Met Lion Air naar Palembang. Daar werd ik afgehaald door Vany, een studente die ik 2 jaar geleden heb leren kennen. Ik had via booking.com het Rio Hotel in Palembang geboekt vanwege de goede reviews. Het was ook een goed hotel met een zeer goed ontbijt (als je van Indonesisch eten houdt) maar met een onvoldoende airco.

's Avonds met Vany gaan eten. Eerst langs een toko voor wat pempek (laatste k spreek je niet uit) een reeks van verschillende snacks die je met een sausje eet. Dat werd meegenomen naar een warung voor soto daging sapi. Ik wist gelukkig niet waar een bepaald soort pempek van werd gemaakt maar met sausje was het lekker maar erg machtig. De soto daging sapi was een soepje van rundvlees met heel veel klappermelk en wat santen en de nodige kruiden die ik niet goed kon thuisbrengen Dat at je met een apart bordje rijst en je neemt dan telkens een lepel soep met vlees e.d. wat je over een deel van de rijst giet en daar maak je een hapje van. Dus anders dan de soto (ayam) op Java wordt gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 38822

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: