Bandung 03+04-05-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Bandung 03+04-05-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Bandung 03+04-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 Mei 2014 | Indonesië, Bandung

Als ik al verwachtte was Amaris een verademing. Moest wel veel was doen hier.
Rondgehangen in de mall en daar gegeten. Wat mij hiet heel erg opvalt, is het grote aantal mensen met overgewicht, ook kleine kinderen. Ook hier laat de welvaart dus een van zijn schaduwkanten zien.
Bandung is eigenlijk een onaantrekkelijke stad: vies, vervallen en superdruk. Natuurlijk, Bandung staat nog steeds bekend als de stad met de meeste art-deco gebouwen maar die zijn vrijwel zonder uitzondering volstrekt vervallen. De grote uitzondering zijn de gebouwen van het technologisch instituut van Bandung (ITB); een fraai complex dat goed onderhouden is. De bijnaam van Bandung "Parijs van Java" ging in de jaren 30 wellicht op maar nu doet die vergelijking lachwekkend aan. De omgeving biedt echter wel het nodige; plantages en een vulkaan. Maar ja die heb ik vorige keer al gezien. Zit nu te bedenken hoe ik aan de info kom waar ik naar op zoek ben. En hoe ik het goedkoopste en snelste door de stad kan reizen, gelet op de prijzen van de taxi's hier. Niet zo spectaculair vandaag.

  • 05 Mei 2014 - 13:24

    Eric:

    Where I was born.... sad to know it has deteriorated so much...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 38750

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: