Cirebon 30-04-2014 - Reisverslag uit Cirebon, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Cirebon 30-04-2014 - Reisverslag uit Cirebon, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Cirebon 30-04-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

30 April 2014 | Indonesië, Cirebon

Lekker uitgeslapen. Het schiet alweer op. Nog 4 weken en dan naar Kuala Lumpur. Even bekeken hoe ik Cirebon het goedkoopste kon zien. Ik heb een auto met chauffeur gehuurd via het hotel voor 3-4 uur en dat kostte 150K. In verhouding tot de prijzen die taxi's en becaks hier vragen, erg goedkoop. Dus dat maar gedaan.
2 van de 3 kratons gezien; de derde werd geprepareerd voor een ceremonie. Bij de 2e nog een ontmoeting gehad met de sultan
Daarna de pasar waar ik (kon het niet laten) klepon en kue lapis heb gekocht. Ook nog wat batik khas Cirebon gekocht. Helaas kreeg ik Betties mail met haar laatste batikwensen te laat

Voor mijn rug een traditionele massage geregeld. Ze nam mijn rug erg goed onderhanden; die voelde daarna een stuk beter aan.

Nog even beslissen wanneer en hoe ik naar Bandung ga. Met de Ciremai Ekspres in de Eksekutif klasse. 4 uur in de trein voor 110K. Dat is goed te doen. Alvast een kaartje voor morgen gekocht. Ook al hotels geboekt: eerst Cihampelas 1 (goede recensies maar geen van een westerse toerist) via booking en daarna Amaris Chihampelas (weet ik wat ik krijg) via de eigen website. Ik heb er veel te doen en ik wil het pelan-pelan (rustig aan) doen. Dus daar blijf ik wel even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 38764

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: