Pekalongan/Cirebon 29-04-2014 - Reisverslag uit Cirebon, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Pekalongan/Cirebon 29-04-2014 - Reisverslag uit Cirebon, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Pekalongan/Cirebon 29-04-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

30 April 2014 | Indonesië, Cirebon

's Ochtends vroeg lopend naar het station gegaan. Naarmate de zon hoger kwam te staan werd dat steeds zwaarder. Bij het station ging ik er nog steeds vanuit dat ik de ochtend nog wat batik zou zoeken dus een kaartje gekocht voor de executive train naar Jakarta. Kostte me 300K want je betaalt de hele reis naar Jakarta ook al stap je in Cirebon (op 1/3e) uit. Voor terug lopen was het weer te heet en ik te moe dus een taxi. In Pekalongan is slechts 1 taxibedrijf met 3 taxi's; een monopolie dus en daar maken ze behoorlijk misbruik van. Het minimumtarief was 40K terwijl dat in bijv. Yogyakarta varieerde van 15K tot 25K (Bluebird maar dan zat je ook luxer). Geen keus voor mij want met de huidige staat van mijn rug neem ik zeker geen ojek (= op buddyseat motorcycle) of becak. Mij was het ook niet gegeven om lang naar batik te zoeken. Uiteindelijk was mijn enige koop wat paracetamol bij een apotheek. Verder weinig gedaan. Door het busje van het hotel werd ik gratis naar het station gebracht. De trein kwam, zoals we ook in Nederland gewend zijn, een halfuurtje te laat. Mooie rit trouwens als je aan de zuidkant zit. Dan zie je wijdse vergezichten over sawahs met van die vaalblauwe bergen op de achtergrond. Tijdens de rit nog een beetje geluncht en om 15.30 kwam ik aan op het station. Ik had het Amaris hotel geboekt rechtstreeks op de eigen site en was toen voor 2 overnachtingen 10% goedkoper uit dan booking. Het voordeel was dat hoewel het beperkte faciliteiten bezit, het een goede kwaliteit heeft en dat het letterlijk op loopafstand van het station zit. Hoofduitgang nemen en dan rechtuit tot T-kruising (100m) en dan rechtsaf aan je rechterhand (50m). Niet onbelangrijk met hele dure taxi's hier. Je zit wel een stukje van het centrum (1 km verderop).
Naar verwachting was het hotel eenvoudig maar goed met wifi op de kamer en prima sanitair.'s Avonds een klein hapje in de buurt gegeten met een paracetamolletje toe en dat was het voor vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 38774

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: