Van Semarang (31-08) via Solo (01-09) naar Blitar - Reisverslag uit Bengkulu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Van Semarang (31-08) via Solo (01-09) naar Blitar - Reisverslag uit Bengkulu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Van Semarang (31-08) via Solo (01-09) naar Blitar

Blijf op de hoogte en volg Cees

02 September 2012 | Indonesië, Bengkulu

Direct van Semarang naar Blitar heb ik opgegeven. Ik had al uitgecheckt en daarom maar voor 1 nacht het (overgeprijsde) Novotel genomen.Maar als je alles hebt geregeld wat doe je dan. Gewoon even iets geks doen.
Via een busbedrijf (Cip Ganti) die met executivebusjes rondreist had ik een reis naar Solo geboekt. Van daaruit zou ik een executivebus richting Malang kunnen nemen en vanuit Malang met een taxi (die volgens een bewoner van Blitar die toevallig bij de balie stond niet meer dan 150K mocht kosten. Dus maar een ticket naar Malang gekocht. Was wel duur (110K)maar het was een rit van 8 uur en er zat ook een maaltijd bij, bij een rumah makan. Maar ja, ik zou dan pas om 20.00-21.00 uur aankomen en daar had ik geen zin in. Dus even met de chauffeur in mijn beste bahasa gebabbeld (ik zat naast hem) met de vraag of hij mij niet gewoon even bij het TUGU Hotel in Blitar kon afzetten. De bus was immers vrijwel leeg (2 vd 9 bezet) en hij krijgt een deel van de opbrengst. Eerst voelde hij daar niet voor maar een briefje van 100K deed hem acuut van gedachten veranderen. Daardoor hoefde ik niet in het donker te reizen en was ik 4 uur eerder op mijn bestemming. Schitterend hotel; niet super modern maar wat een sfeer. Helaas was Soekarno's graf al gesloten. Morgen om 8 uur is die weer open en dan sta ik vooraan. Dan kan ik nog makkelijk voor 12.00 uitchecken en op weg naar Jakarta om mijn terugreis te verzetten (staat op de 12e maar ik denk dat het de 18e moet worden. Als alles goedgaat heb ik dan alles gedaan wat ik wilde doen; helaas is niet alles gelukt maar dat is een goede reden om snel weer eens terug te komen.

  • 02 September 2012 - 13:35

    Pauliene:

    Geweldig Cees, die solo-kleding! Wel zo'n kostuum meenemen hoor, mag je zo op mijn verjaardag komen.

  • 02 September 2012 - 19:08

    Ellen:

    Prachtige kleding, staat je mooi, de hoofdtooi zeker meenemen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bengkulu

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 38778

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: