Herontdekking van Bangka 2 - Reisverslag uit Pangkalpinang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Herontdekking van Bangka 2 - Reisverslag uit Pangkalpinang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Herontdekking van Bangka 2

Blijf op de hoogte en volg Cees

08 Augustus 2012 | Indonesië, Pangkalpinang

Gisteravond bij een eethuisje gegeten. Vooraf namen we een drankje maar J en B lieten voor alle zekerheid de ijsblokjes staan. Ik had al gezien dat dit (campur) hakka-Chinezen waren. Daar mocht ik vroeger zelfs van mij bacteriofobe moeder altijd eten dus nam ik zonder twijfel een 'es soda gembira' en ik heb niets van die ijsblokjes gekregen.
Dat eethuisje ligt vlakbij het Santika hotel (vanuit de uitrit 50m naar rechts en dan oversteken); het eten was smakelijk en heel erg goedkoop (IDR 30.000 p.p.). Ze hadden alleen geen desserts. Vanavond gaan we weer.

Vandaag zijn we naar Pantai Pesona Beach geweest. Een resort mooi gelegen aan een baai. De branding was erg wild door de vloed maar ook door de stevige wind. Vanwege het einde van de schoolvakanties hier en de ramadan was het vrijwel uitgestorven. Het heeft wel wat; zo'n baai helemaal voor jezelf. Anderzijds zijn er geen excursies (snorkelen, glass botttom boat enz.) en dat is weer jammer. Maar goed, wij zijn hier niet alleen voor dat soort vertier.

Vanavond hebben we weer bij dat zelfde eethuisje [Kedai Agnes] gegeten. We hadden nu meer honger dan gisteren dus we gingen helemaal los. Dat was ook wel te merken aan de rekening, wel IDR 38K p.p. ;-]

Morgen gaan we weer Pangkalpinang in. We hebben de auto voor 2 uur gehuurd en na bezoek van een paar adressen laten we ons in het cetrum afzetten. We zien dan wel hoe we terugkomen. Als er morgen geen verslag verschijnt, dan is dat ons niet gelukt;-]

  • 08 Augustus 2012 - 19:25

    Leo:

    Hoi Cees,
    Het blijft leuk om je verslagen te lezen. Niet te veel foto's maken hoor want daar ben je maanden later nog mee bezig, spreek uit ervaring. Effe zakelijk, oproep van onze vriend 't H is binnen maar wees gerust, je hoeft je vakantie niet af te breken. Staat gepland voor in december !!! Dus blijf lekker genieten en schrijven!!

    groetjes, Leo

  • 08 Augustus 2012 - 20:10

    Ellen:

    Weer van die mooie verhalen, over nu en toen,in gedachte hoorde ik je moeder praten, dat kan ik zo weer oproepen! Ik verheug me steeds op je verslagen en heb het gevoel een beetje mee te reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangkalpinang

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 38803

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: