Jakarta 12+13-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Jakarta 12+13-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Jakarta 12+13-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

17 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

12-06-2014
Naar Plaza Ratu een mall vol met tech winkels waar je een hele tijd in rond kunt dwalen. Ik heb er Koreaans gegeten; best lekker maar of dit mijn favoriete eten wordt, weet ik niet. Naast dat restaurant kon je lekkere koffie krijgen. Verder niet zoveel gedaan; een beetje vooruit geslapen want ik wilde de openingswedstrijd van de WK voetbal zien.

13-06-2014
Balen, 's nachts geen live uitzending van WK voetbal dus maar de live blog gevolgd. Daardoor lang uitgeslapen. Paar zaken geregeld voor de reis van morgen. Geluncht in de mall Kuningan City. Eerlijk gezegd niet erg de moeite waard: niet qua winkels en al helemaal niet qua restaurants. Kasablanka blijft bij mij qua kwaliteit en kwantiteit veruit op nr. 1.

Daarna naar de Jakarta Fair. Daar zouden traditionele dansen en muziek te bewonderen zijn, was mij verteld. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar daar was geen sprake van. In cultureel opzicht dus een misser. Maar anderzijds, hier zie je alleen Betawi (inwoners van Jakarta) en geen bule's. Dat maakte het toch weer interessant want hier doen de locals 'gewoon' en ongedwongen. Daarnaast kon je overal Betawi food krijgen. Dus in sociologisch en culinair opzicht toch een succes. Daar lekker gegeten en gewoon rondgelopen. De hoofdmoot werd gevormd door verkopers van auto's, motoren, huishoudelijke apparatuur (ook leuk overigens), woninginrichting, personal care en allerlei tech-artikelen. Het was wel erg vermoeiend, niet alleen doordat het terrein erg groot was maar ook door de harde muziek; het leek wel of elke standhouder de anderen met zijn muziek wilde overstemmen waardoor het een kakafonie van keihard verstrekte muziek werd.
Vroeg naar bed want om 2 am voetbalt Nederland en niet lang daarna moet ik weer op. Weer naar Bandung.