Jakarta 07-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Jakarta 07-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Jakarta 07-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

16 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

De prijs van het POP! Hotel was exclusief ontbijt (en voor 11 AM uitchecken). De eenvoudige ontbijtservice die zij boden, vond ik niets. Nee, dit is niet mijn hotel. Dus even gekeken of ik naar het Amaris Tebet Hotel kon verhuizen (linksaf het hotel uit en dan 200 m lopen). Volgens booking waren er nog 3 kamers beschikbaar. Dus toch even lopen erheen om het zogenaamde walk-in rate op te vragen en of er niet een scherpere prijs was te krijgen. Aan de balie kreeg ik echter te horen dat alles vol zat. Dus toch maar voor 1 nacht via booking geboekt. Inclusief ontbijt was dit goedkoper dan POP!, een ruimere kamer maar zo'n vervelende wifi waar je om de haverklap moet inloggen.

Voordat ik ging kijken naar instrumenten, gekeken voor hoeveel waarde ik mocht invoeren (430 euro, dus ik moet onder de IDR 6,8 mio blijven). Omdat ik met instrumenten hier niet goed meer kan reizen en ik mijn doelen (behalve Cigaru) allemaal wel had behaald (soms zonder succes) heb ik geprobeerd mijn tickets gewijzigd te krijgen en eerder terug te komen. Air Asia bleek geen probleem maar onze eigen KLM wel. Ik kon via mijn KLM-account niets wijzigen en moest bellen naar een hulplijn in Nederland. Dat is een probleem want ik heb hier alleen een Indonesiche prepaid sim in mijn oude Nokia zitten en het hotel bood niet de mogelijkheid om wired internationaal te telefoneren. Dus het thuisfront even alle info en het telefoonnr gewappt. Via hun kreeg ik te horen dat het wijzigen tenminste een kostenpost van 1000 euro zou opleveren. Voor dat bedrag kan ik mij hier echt nog wel vermaken dus niet gedaan.
Voor het avondeten ben ik naar Plaza Semanggi, een wat oudere mall, gegaan en daar mie baso gegeten, een soort soep met mie en vulling met vlees-, vis- en garnaalballetjes en ook pempek. En elders afgesloten met cendol. Prima gegeten daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 38757

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: