Pangandaran 07-05-2014 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Pangandaran 07-05-2014 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Pangandaran 07-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

12 Mei 2014 | Indonesië, Pangandaran

's Ochtends kreeg als ontbijt versgemaakte martabak en nasi goreng met boodschappen net vers van de markt. Omdat ik hier alles buiten in de zon kon drogen, dacht ik even een flinke was te doen maar dat ging mooi niet door want dat werd mij - letterlijk - uit handen genomen door mijn tijdelijke kokkie die dus ook nog mijn mbok (vroeger werd dat babu genoemd maar dat woord heeft een heel negatieve klank gekregen) was.
Prachtig strand in een baai. Heel mooi allemaal maar wat deed je hier verder eigenlijk. Ik ben nl helemaal niet zo'n strandmens.
Maar weer terug en daar was 'mijn' mbok bezig met de lunch en ik kreeg een beetje kookles (ze was wel verbaasd dat ik als bule alle ingredienten kende). Iets wat ze in Jakarta bala bala noemden; de lokale naam ben ik vergeten (klonk als bahwan, een soort gefrituurd deeg met groenten en udang) en pisang goreng en wat fruit (peer uit Thailand, druiven met pit, kruising tussen mandarijn en sinaasappel en pisang natuurlijk).
Mbok ging daarna meteen door met het avondeten: rijst met cap cay udang (wortel zus en kool zo snijden; dat herkende ik) en kakap bumbu kuning. Nu ben ik geen liefhebber van vis maar deze vis gestoofd in een sausje van kunyit, daon jeruk purut, sereh, cabe rawit en nog wat (bawang putih, bawang merah en daon bawang=soort lente-uitjes), ging er bij mij prima in.

Goed doorvoed en weer met allemaal schone kleren ging ik slapen. Verbazingwekend genoeg heb ik daar ondanks de hoge temperaturen het ontbreken van een effectieve airco en de muggen, eigenlijk prima geslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 38752

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: