Semarang 5-4-2014 - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Semarang 5-4-2014 - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Semarang 5-4-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

07 April 2014 | Indonesië, Semarang

Semarang 5-4-2014
Na het uitgebreid en prima ontbijt in IBIS wat rondgewandeld in de buurt. Bij Gramedia (o.a. een boekhandel) gezocht naar kookboeken en rondgeneusd in de Ciputra Mal. Daarna weer terug naar het hotel om een afspraak voor een massage te maken. Ik een traditionele pijat en Betty een voetenmassage. Daarna gingen we lunchen bij Kedai Beringin, een echt Indonesische ontbijt- en lunchgelegenheid (van 9.00-15.00 u). Lekker en goedkoop (IDR 58K totaal) en in een zeer authetieke entourage. We hadden ook nog een es kelappa muda op de verjaardag van mijn broertje genomen. Hier eten eigenlijk alleen Indonesiers. Bijelkaar een bijzondere ervaring.
Daarna weer terug naar het hotel voor de bestelde massage. Tijdens het masseren hadden zij het over kopi susu (=koffie met veel melk). We konden nauwelijks een lachje onderdrukken want ze hadden het natuurlijk over onze huidskleur.
Het was erg ontspannend. Betty wilde wat rustig lezen en ik ben naar de Mata Hari Mal (dat schrijven ze hier met 1 l) gegaan. Een enorme verzameling van computer- en telecommunicatiebedrijfjes. Ik zag ook een Samsung servicecenter. Niks opsturen en weken wachten. Je gaat in de rij staan en je wordt dan direct geholpen door een reparateur m/v. Zouden ze bij ons ook moeten doen.
In het hotel gedineerd en toen ik met mijn creditcard wilde betalen, trok de kassier mijn card eruit voordat de transactie was voltooid. Toen begonnen de problemen met mijn pin- en creditcard; ik kon niet meer betalen of geld opnemen. Ik werd toch even zenuwachtig omdat ik nog 2,5 maand hier voor de boeg heb. Met de bank gebeld maar daar was geen sprake van een blokkade. De volgende dag bleek overigens het probleem voorbij. Maar ik betaal de rest hier nu toch liever met cash.'s Avonds over de Simpang Lima (een zeer grote rotonde met een alun-alun = evenemententerrein in het midden). Er verschijnen dan rond die rotonde (toch zo'n 2 km) allemaal warungs en kraampjes en mensen bewegen zich voort op alles wat rijdt of niet rijdt maar waar wel wielen onder kunnen. Dit jaar waren de meerpersoons-tandems versierd met vaak knipperende led-lichtslangen de grote rage. Een bijzonder gezicht en ook de sfeer was bijzonder.

  • 10 April 2014 - 10:23

    Jorie:

    Een kokosijsje... lekkerrr.. 's avonds ook nog iets alkoholisch, of gaat dat i.v.m. de religie niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 38814

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: