Singapore dag 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cees H - WaarBenJij.nu Singapore dag 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cees H - WaarBenJij.nu

Singapore dag 3

Blijf op de hoogte en volg Cees

30 Maart 2014 | Singapore, Singapore

's Ochtends eerst ontbeten bij de Chinees. Alle gerechten staan duidelijk aangegeven en omschreven ... in het Chinees. We hebben ons ook maar niet afgevraagd wat we eigenlijk aan het eten waren want ach, het was best lekker.

We zijn naar het Marina Bay Sands gegaan om daar wat rond te kijken en hetbArtSience Museum te bezoeken. Dat laatste met name vanwege de bijzondere architectuur. Dat viel een beetje tegen. Van buiten een spectaculair gebouw waar je van binnen weinig tot niets van terug zag. Eigenlijk was er maar 1 (kelder)etage met een expositie en de bovenste verdieping ging een heel klein beetje over het gebouw de tussenverdieping was gesloten en de BG was alleen de lobby. Achteraf vonden we de SGD 24 p.p. veel te duur betaald.

We wilden ook nog op de hoogste verdieping van Skypark een kijkje gaan nemen. Vroeger kon dat gratis nu moet je er fors voor betalen. Maar dat kan, weliswaar niet geheel volgens de regels, nog steeds;-)

Toen was het weer tijd voor de lunch. Tsja, je zit hier echt in een eetcultuur en die laten we gewoon over ons komen.

En nu even een siesta. wat daarna te doen weten we nog niet. Maar we moeten wel al voorbereidingen treffen voor onze vlucht naar Medan. We vertrekken heel vroeg en komen ook heel vroeg aan. Het hotel daar zien we wel. Er is keuze genoeg. Medan lijkt niet zo'n heel interessante stad. We gaan er 1-2 digen bekijken en trekken waarschijnlijk na 1 overnachting weer verder.

Na de siesta zijn we nog Chijmes gaan bekijken. Een voor veel geld gerestaureerd klooster- en kerkcomplex. Hoewel de restauratie nog steeds gaande was, ademde het gebouw helemaal de oude koloniale sfeer. Onze magen begonnen weer op te spelen en in de foodcourt in de kelder van de Raffles Mall hebben we heerlijk Thais gegeten. Daarne weer terug naar het metrostation Bugis, daar onze tourist passes weer ingeleverd (en de borg terug) en vandaar lopend in het donker naar het hotel. Alvast ingepak want morgen begint weer heel vroeg.

• 30 Maart 2014 - 18:31

Mineke Laman:

Hoi Cees en Betty,

Erg leuk om jullie Singapore-verslag te lezen! En nu dan toch echt naar Indonesie! Medan lijkt niet zo interessant schrijven jullie; daar zijn wij het na ons bezoek vorig jaar op zich wel mee eens, maar toch vonden wij ons bezoek van 1 dag de moeite waard, zie onderstaand stukje uit ons reisverslag.

Hartelijke groeten,

Henri en Mineke

's Middags de stad in gegaan met een becak; wij zijn daarvoor eigenlijk te groot en te grof! De bestuurder haalde het dakje er af - zo konden we toch allebei zitten. Eigenlijk was het geen becak, maar een betor: een becak met een motor. We trokken veel bekijks in het drukke verkeer dat op wonderbaarlijke wijze door elkaar slingert zonder brokken. We bezochten het paleis van de sultan van Medan, het oud-Hollandse postkantoor, we reden langs vele koloniale panden en zagen moskeeën, kerken, Hindoetempels, de Buddhistische tempel, de Indiase wijk, de Chinese wijk, en ijskoffie gedronken in restaurant Tip Top, de favoriete uitspanning van de Nederlandse koloniale gemeenschap in Medan.
    's Avonds gegeten in het Antares hotel; het was daar een gezellige boel. Het is een middenklasse hotel waar vooral Indonesiërs zitten, meest arbeidsmigranten die uit Jakarta of elders van Java afkomstig zijn en in Medan werken.

• 31 Maart 2014 - 07:54

Leo:

Hoi Cees en Betty,
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Je hebt je alweer helemaal gestort op het lekkere eten daar. Genieten !!! Nu onderweg naar Medan, gaan jullie ook nog richting Tobameer/Samosir ?