Semarang 29-08-2012 - Reisverslag uit Bengkulu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Semarang 29-08-2012 - Reisverslag uit Bengkulu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Semarang 29-08-2012

Blijf op de hoogte en volg Cees

29 Augustus 2012 | Indonesië, Bengkulu

Semarang 29-08-2012
Ik was erg moe gisteren zodat ik vandaag lekker tot 7.15 heb uitgeslapen. Heb heerlijk ontbeten (nasa putih, ikan taoco, ayam goreng buntut, dadar telor) alleen hadden ze geen lekkere traditionele Indonesische hapjes alleen westerse hapjes en die hoef ik niet. En kennelijk is ook het ananasseizoen voorbij want ik heb al 2 hotels lang geen ananas gezien. Ook hier zie je bordjes met een durian er op met een groot rood kruis er doorheen; zelfs hier, in het land van de durian, sta ik niet alleen in mijn afkeer.
Lekker langzaam op gang komen. Pelan-pelan, is vandaag het devies; kan ook niet anders want de hitte hier is erg drukkend. Eerst naar Chinatown. Was ik al geweest maar ik wilde nog een keer daar de echte toerist uithangen (foto volgt nog). Daarna naar het historisch museum van Semarang. Ik vond het erg interessant. Mooie verzameling kerissen o.a. Toen ik daar klaar was, was het alweer 15.30. Met de taxi weer naar het hotel en aan de overkant nasi sapi lada hitam gegeten met lekker een jambi sapje erbij (belimbing was helaas uitverkocht). Strakjes nog een klein hapje daar met een lekker toetje (er was een speciale dessert-warung) en dan is het wel genoeg voor vandaag.

  • 29 Augustus 2012 - 16:34

    Gertjan:

    Hi Cees, ik lees met veel interesse jouw reisverslagen, en kijk er al naar uit om jou hier in Singapore te zien. Kun je hier mooi even bijkomen en van een totaal andere Aziatische kultuur genieten, alles schoon en ordelijk een heel verschil met Indonesie, we hebben de Indonesische maid ingeruild voor een Filipijnse, jammer wbt de Indische hap, maar ook goed om weer eens wat anders te eten! Tot binnenkort en laat ons weten hoe of wat en haal ik je op in Changi airport. Gr. Gertjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bengkulu

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 38778

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: