Op naar Bengkulu 20-08-2012 - Reisverslag uit Bengkulu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Op naar Bengkulu 20-08-2012 - Reisverslag uit Bengkulu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Op naar Bengkulu 20-08-2012

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 Augustus 2012 | Indonesië, Bengkulu

Na een onverwacht goede nacht weer vroeg op enz. Voor het ontbijt een ticket voor de bus naar Bengkulu gekocht. Hij zou on 8.00 vertrekken; kostte me IDR 50K.. En ach, je went aan die rijstijl. In Bengkulu werd ik voor de deur van het Santika hotel afgezet. En de chauffeur wilde nog eens 20K exra. Ik liet hen mijn ticket met betaald erop zien maar toch hiekd hij vast aan een extraatje. Ik maakte duidelijk dat ik hem niet begreep en liep naar het hotel. Toe stapte die weer in en reed weg. Zo zie je maar; Oostindische doofheid kan ook tegen je werken.
Ingecheckt bij het hotel. Kennelijk gaat het niet zo goed want de prijs van IDR 1 mio kreeg ik al snel op de helft met een extra middaghapje erbij. Ik heb gevraagd of het hotel een vliegticket kon regelen. Dat ging dus IDR 4,4 mio kosten. Nu mag een reisagent van mij best wel wat aan mij verdienen en dan vind ik 10-15% nog wel redelijk. Gelukkig had ik op Jakarta al geinformeerd bij Sriwijaya zelf wat dat kostte en dat kwm neer op afgerond 2,1 mio. Dat betekent dus een fee van meer dan 110%.het tegenargument van de agent was dat er nog maar 2 kaartjes waren. Dat vond ik geen argument voor hun om de fee zo hoog te stellen en als ze niets van de prijs zouden afdoen dan zou ik het zelf wel regelen. Nou daar kreeg ik een vaag antwoord op en toen kapte ik de boel af; ik regel het zelf wel met Sriwijaya air. Dus - je raadt het al - morgen weer heel vroeg op om heel vroeg op het vliegveld tickets te regelen; het is the story of my trip

  • 20 Augustus 2012 - 18:19

    Roos:

    Ik heb weer helemaal bijgelezen, echt een hele leuke reis! Succes met alle bekijks, zware onderhandelingen en waaghalzerige chauffeurs ;-) dat staat mij waarschijnlijk in Kenia ook zo'n beetje te wachten... Maar ook veel plezier natuurlijk!

  • 20 Augustus 2012 - 23:22

    Jorie:

    Ik zie dat tawarren toch een beetje in het bloed zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bengkulu

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 38765

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: