Curup 18-08-2012 - Reisverslag uit Curup, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Curup 18-08-2012 - Reisverslag uit Curup, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Curup 18-08-2012

Blijf op de hoogte en volg Cees

18 Augustus 2012 | Indonesië, Curup

18-08-2012
Vandaag lekker uitgeslapen. Omdat ontbijten pas om 7 uur mogelijk was hoefde ik pas om 6 uur op. Scheren, douchen, aankleden en voor zover mogelijk alles inpakken. Om 6.45 naar beneden om het internet te checken want ik wilde mijn jarige nichtje even een mailtje sturen. Het ontbijt was deze keer ietsje beter. Pittig gekruide witte rijst met een soort rendang, gemengde groenten en een omelet. Het vlees was best wel lekker maar de koude koffie deed alles weer teniet. Als toetje wat papaya en watermeloen. Meteen de rekening gevraagd, tanden gepoetst en geflost, alles ingepakt, afgerekend en weer op weg. Het duurde niet lang totdat een ojek vroeg waar ik heen moest. Hij zou mij naar de busterminal brengen voor uiteindelijk IDR 3K. Daar stond een klein Suzukibusje waar ik voor IDR 25K naar Curup werd gebracht. Wij hadden al eens in zo'n met 11 mensen volgepropt busje gezeten maar hier gingen er toch echt 16 in met veel bagage. Vanaf de halte Curup weer een ojek voor IDR 4K. Volgens de Lonely Planet waren er in Curup geen atm's (pinautomaten). Op weg naar het hotel heb ik er tenminste 8 geteld w.o. 2 van de BNI ( de oude Javabank die alle pasjes accepteert) en ik zal er zeker een paar hebben gemist. Wat het hotel betreft: voor de prijs is het misschien best wel redelijk maar onderweg had ik betere opties gezien die bovendien dichter bij het centrum lagen. Dit hotel heeft nl. geen eetfaciliteiten. Ontbijt moet je maar zelf bij de warungs, pondoks en rumah makans zoeken, Maar die zijn dan ook ruim voorhanden. Het is ramadan dus alleen de christelijke eethuisjes bieden een ontbijt na de sahur. Dus dat wordt toch weer vroeg op. En dan moet ik even beslissen of ik met vervoer op en neer de goudmijnen wil (en hier dus een 2e nacht blijf en daarna direct naar Bengkulu) of dat ik in Muaraamman een hotel neem. Ik voel er veel voor om met de bus naar Muaraamman te gaan en daar een zware ojek te nemen. Of meteen van hier een ojek te nemen want dan heb je ook nog de mogelijkheid om onderweg bijv. bij Danua (=meer) Tes, foto's te nemen.
O ja, even een verklaring voor de radiostilte. Internet is hier vrijwel niet aanwezig en als het er wel is is het zo traag en onbetrouwbaar (valt regelmatig weg) dat er feitelijk niet mee te werken valt. Zelfs de warnets hier hebben bagger apparatuur en bagger internet.

Ik zal dit waarschijnlijk pas in Bengkulu kunnen plaatsen dat zal 21of 22 augustus zijn.
En dan wordt het spannend want dan moet ik met Sriwijaya air naar Ternate. En mijn eerdere ervaringen met de kennis van de eigen producten van het Sriwijaya personeel zijn niet positief te noemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Curup

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 38786

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: