Kota batik Pekalongan - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Kota batik Pekalongan - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Kota batik Pekalongan

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 Augustus 2012 | Indonesië, Semarang

Pekalongan

De reis naar Pekalongang verliep voorspoedig. Hier is het verkeer minder druk dn bij de grote steden. Volgens Zoover zouden we nu in een luxe hotel aankomen. De service was ok, het internet relatief snel, het zwembad ook goed en ook het restaurant maar de kamers waren daarentegen uiterst eenvoudig. Geen douche/bad maar een ouderwetse mandibak met gayung. Wel een westerse wc en er hing zelfs toiletpapier. Dat grote verschil tussen de waardering en inze ervaring kan met de renovatie te maken hebben maar gelukkig is alles wel heel goed schoon. We zijn lekker wezen shoppen in allerlei batikwinkels. Ik weet het, in Nederland denkt iedereen dat Yokyakarta de batisstad is maar voor Indonesiers is Pekalongan de kota batik. Het wemelt echt van de batikateliers en omdat ze hiet helemaal geen westerse touristen gewend zijn liggen hier de prijzen 50% lager dan in Yogya. Dat uit zich ook in het feit dat wij overal worden nagestaard; niet op een onprettige manier maar uit pure verbazing. Na de lunch in het hotel met uitgebreide kaart (ook Italiaans en westers) en heel smakelijk allemaal maar wel een stuk pittiger dan wat we tot nog toe hebben gegeten, maar daar houden we wel van. Je kunt hier voor heel weinig je was laten doen (bv broek 0,55 euro). Voor een paar euro heb je weer een frisse koffer. Straks nog meer shoppen en het centrum verkennen en daarna avondeten in het Hotel. Voor de prijzen hier gaan we geen warung zoeken. Foto's volgen nog. Die moet je bij het eerste reisverslag over Malang zoeken want vanaf die datum krijg ik de foto's niet meer bij het juiste verslag. Dat zou opgelost zijn maar dus niet.

• 06 Augustus 2012 - 07:09

Ellen:

Weer prachtig je verslag en foto´s, zit nu aan ontbijt)havemoutpap) ,wat en verschil ha ha. Mooie stoffen en schone staten! Blij fe genieten van je verhalen.