Bandung [revisited] - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Bandung [revisited] - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Bandung [revisited]

Door: SayakeRI

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 Juli 2012 | Indonesië, Bandung

Vandaag een zware dag: vroeg op,eerst een kleine pasar op weg naar de vulkaan Tangkuban Perahu. Bij de vulkaan hebben we wat rond de kraterrand gelopen. Je wordt daar voortdurend lastig gevallen door verkopers die je van alles aanbieden waarbij vastpakken betekent dat je het koopt. Met 'Tidak, terima kasih' wimpel je ze wel af maar je wordt er op den duur wel schor van. Daarna wat theeplantages bekeken wat schitterende vergezichten oplevert. Toen via binnenwegen sightseeing Bandung gedaan. Bandung heeft de meeste art deco gebouwen ter wereld [Miami=2, Malang=3]. Helaas verkeren veruit de meeste panden in vervallen staat. De oude bijnaam van Bandung [het Parijs van Java] is beslist niet meer van toepassing. Jammer want je kunt, als je het verval even vergeet, best nog wel de oude grandeur terug herkennen. Vervolgens de Taman Lalu Lintas bezocht maar die was vandaag dicht. Wel foto's gemaakt voor mijn broer. Toen kregen we pech; de auto en airco gaven de geest. Met een angkot zijn we toen naar een [wel ok maar niet bijzonder] restaurant gegaan en van daaruit met de taxi naar de anklungschool voor een voorstelling. Was wel leuk [nog een cd gekocht] maar erg toeristisch [er stopten 3 bussen met bezoekers] niettemin wel de moeite waard. Terug in het hotel meteen de reisorganisatie gebeld. Die zouden het probleem zsm oplossen. In het hotel gegeten. Goed bereid maar weinig keus als je Indonesisch wilt eten. Morgen alleen naar de zoo en dan in het hotel luieren aan het zwembad en inpakken voor onze treinreis naar Yogyakarta. Vergeet ik nog te vertellen van het ontbijt. Wat een keus. Veel warme Indonesische gerechten, natuurlijk [typisch hotel-]brood en zo maar ook een egg corner waar je alles met ei kon krijgen, en hadden ze het niet dan werd het stante pede voor jou bereidt. Je kon ook American pancakes krijgen met ijs en slagroom maar ook Indonesische lekkernijen, zoals ond-onde. En een perfecte, soms wat overdreven service. Wat mij betreft maakt dit hotel zijn reputatie helemaal waar.

• 20 Juli 2012 - 15:37

Eric:

Looking forward to seeing the pictures! (And for some reason I get hungry every time I read one of your updates here...)
    Did you find my parents' and grandparents' houses? OK, even I don't know the addresses...
    Thanks again for sharing!