In den beginne - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu In den beginne - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

In den beginne

Door: SayakeRI

Blijf op de hoogte en volg Cees

15 Juli 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Na met de nodige stress alles te hebben ingepakt heeft Axel ons naar Schiphol gebracht alwaar mijn uit Polen overgekomen broer mij uit kwam zwaaien. Om vervolgens in het vliegtuig te ontdekken dat ik mijn kaarten met aantekeningen was vergeten. Nou ja, zit toch allemaal in mijn hoofd en ik denk dat ze in Indonesie ook wel kaarten van Indonesie zullen verkopen. De reis begon met een vetraging wegens een olielekkend neuswiel. Maar daarna gingen we. De vlucht viel alleszins mee. En het eten was prima. Eerst een viscurrie die echt lekker was.Na de stopover in Kuala Lumpur kregen we nog een Maleisische warme maaltijd; ook heel lekker. Wij noemen dat thuis altijd Vonnies hete kip. Bijna net zo lekker als Betty die maakt. Probleemloze voortzetting naar Jakarta waar de chauffeur en gids al op ons zaten te wachten om ons naar het Hotel te brengen. Het was nog een lange rit door het drukke Jakarta. Veel 'voelde' vertrouwd aan: de kleuren, de bomen/planten en ook wel de mensen, zij het dat die in mijn tijd nog niet zo gearabiseerd waren.
We waren zo moe dat we geen zin hadden om voor nog een hapje een warung op te zoeken. We hebben dus gewoon in het hotel gegeten. Morgen om 8.30 afgesproken met de gids. Ik wilde graag naar Taman Prasasti Museum en Monas maar dat heb ik dus verloren " want ik ga toch nog 2 maanden langer". En dat is ook zo. En nu schrijf ik dus dit stukje voordat ik nog even mijn mail check. Daarna douchen en slapen. Sampai jumpa

  • 16 Juli 2012 - 00:51

    Eric Wiggers:

    Thank you Cees; we appreciate your "blog"! (Now I really would like to sample Betty's cooking...) Hope you got duly rested up and eager to explore. Safe journeys -

  • 16 Juli 2012 - 07:38

    Pauliene:

    Ha Betty & Cees,
    Gezellig om jullie zo te kunnen volgen, alsof ik er een beetje bij ben.

  • 16 Juli 2012 - 09:14

    Hoi Cees & Betty:

    Heel leuk om jullie zo te "volgen".
    Die eerste indrukken zijn altijd zo
    speciaal. In het bijzonder in Indonesie maken de combinatie van warmte, vochtigheid en geuren op mij altijd zo veel indruk. Hadden jullie dat ook? Heel veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 38708

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: