Proloog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cees H - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cees H - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: SayakeRI

Blijf op de hoogte en volg Cees

06 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Alvast het beoogde tijdschema met locaties.

14-07-2012
Vertrek vanaf Schiphol

15-07-2012
Aankomst Jakarta Soekarno-Hatta en transfer naar Hotel Ibis Tamarin. Wat we gaan doen weten we nog niet. Misschien Ancol of Taman Museum Prasasti of ... Wel wat we niet gaan doen: de oude stad en haven Tanjung Priok.

17-07-2012
Vertrek met auto met chauffeur en gids naar Bogor. Onderweg doen we Taman mini Indonesia inda, een soort levensgroot Madurodam met voorbeelden van huizen e.d. uit alle 57 districten.
Verblijf in Hotel Salak the Heritage.
In Bogor uiteraard de Kebun Raya en ook de Taman Safari. Verder zien we wel.

19-07-2012
Vertrek naar Bandung via de Puncak-pas. We verblijven dan in het vermaarde Savoy Homann Bidakara Hotel in het centrum. Daar uiteraard de stad een beetje verkennen (art deco gebouwen), voor mij een beetje jeugdsentiment dus ook naar Taman Lalu-Lintas. Vulkanen en plantages in de buurt en, mits tijd, Cimahi waar mijn oma is begraven.

22-07-2012
Met de trein naar Yogyakarta (chauffeur en gids reizen vooruit). Daar verblijven we in het Accor the Phoenix Hotel. Natuurlijk gaan we naar de Borobudur. Verder zien we wel.

26-07-2012
Weer met de auto naar Solo. Daar verblijven we in Novotel Solo Hotel. De kraton en de Candi Prambanan. Veel meer tijd zal er niet zijn

27-07-2012
Vertrek naar Malang. Ik wil per sé langs Blitar, waar Soekarno is begraven om hormat te geven. Mits tijd bezoek aan Candi Panataran. We verblijven in het Hotel The Graha Cakra. Mooie stad, de enige plek in Indonesië waar appels groeien. Verder een beetje uitrusten; dus niet naar de Bromo.

30-07-2012
Vertrek richting Pati (waar mijn vader is geboren) via Cepu (is een dorpje van niks maar jeugdsentiment). Daar verblijven we 1 nacht in veruit het eenvoudigste van onze reis: Hotel Pati

31-07-2012
Overdag even in Pati naar de alun-alun voor een foto en kijken of er nog een Europese begraafplaats is. Daarna richting Semarang, naar New Metro Hotel. Uitstapjes naar Jepara, eventueel de Karimun-archipel.

03-08-2012
Dan gaan we richting Pekalongan en verblijven we in het Nirwana Hotel. De meeste mensen beschouwen Yogyakarta als hèt centrum voor batik maar voor de Indonesiërs is dat toch echt Pekalongan.

04-08-2012
Na 1 dag gaan we verder naar Cirebon, Hotel Santika. De oudste hofstad met verschillende kratons.

05-08-2012
Keren we weer terug naar Jakarta.

06-08-2012
Met het vliegtuig naar Pangkalpinang op Pulau Bangka; in het Hotel Santika Bangka. Voor mij wordt dat een aaneenschakeling van jeugdsentiment maar ook de plekken bekijken waar mijn vader geïnterneerd is geweest. Voor de anderen lekker aan de stranden van Sungailiat, net Bali maar dan zonder toeristen en zo.

13-08-2012
Vrouw en kinderen vliegen dan via Jakarta naar Schiphol. En ik ga alleen verder. Met het vliegtuig naar Palembang (Arista Hotel). Bezoek aan o.a. de interneringsplek Talang Semut.

14-08-2012
Hierna houdt de reisorganisatie op en ga ik zelf op reis. Met executive bus (denk ik) naar Lahat (megalieten op de hoogvlakte), daarna naar Lubuklinggau (misschien met trein). Ten noorden daarvan ligt het beruchte voormalige Jappenkamp Belalau.
Volgend doel is Curup; uitstapjes naar Gunung Kaba en de bush bush eromheen waar de Rafflesia (grootste bloem) in het wild voorkomt. Ook bezoek of verblijf in aan Muaraamman en van daaruit naar Tambang Sawah; de oude goud- en zilvermijnen waar mijn vader werkte.

Dat zal allemaal erg primitief zijn dus daarna een luxe hotel in Benkulu.

En daarna ... dat zie ik dan wel

• 22 Juni 2012 - 12:37

Eric Wiggers:

Safe journeys, cousin!

• 11 Juli 2012 - 06:30

Leo:

Nog 3 dagen en je avontuur gaat beginnen! Wens je/jullie een fantastische reis en vakantie toe. GENIET ER VAN !!!

Tip; cafe/restaurant in jaren 30 stijl;
    Café Batavia, Taman Fatahillah
    (across the square from the Fatahillah Museum) Kota, Jakarta, Indonesia.
    Voor als je even toe bent aan wat rust en een lekkere bintang in Jakarta.

groetjes, Leo

• 13 Juli 2012 - 18:40

Casper:

Heeeel veeel plezier Pa!

• 14 Juli 2012 - 07:36

Femke Nieuwenhuis:

Allemaal een hele fijne vakantie, geniet ervan!

• 14 Juli 2012 - 10:22

Pauliene:

Ben benieuwd of jullie al in het vliegtuig zitten, 12.21 in Holland.
    Vergeet te vragen aan Betty hoe laat jullie vertrekken.

• 14 Juli 2012 - 11:44

Jan-Willem/Mildred:

Een hele fijne vakantie toegewenst! Blijf gezond, let goed op elkaar, pak op tijd je rust en bovenal: geniet van deze bijzondere reis naar dit bijzondere land.
    Jan-Willem en Mildred

• 15 Juli 2012 - 09:08

Ellen:

selamat datang,
    Leuk om vanaf deze kant met jullie mee te reizen!