Bandung 16-06-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Bandung 16-06-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Bandung 16-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

17 Juni 2014 | Indonesië, Bandung

Vandaag stond de pasar baru op mijn programma. Met de angkot (een piepklein busje waar je als westerling vaak je hoofd zult stoten, dus uitkijken) er heen; kost IDR 3K
Die pasar is een door een netwerk van stalletjes omgeven oude mall. Aangezien er geen duidelijke afdelingen zijn - het is meer een soort shop in shop formule - was het erg lastig zoeken. Uiteindelijk heb ik daar een grote reistas gekocht waar mijn 2 tassen ruimschoots in konden; door de kennelijk moordende concurrentie ging de prijs al snel van 160K naar 60K. Ook bij de grossier in de 'lobby' nog 4 dezelfde kain batu gekocht (zeg maar 4 lappen batik van 115x200) voor een tafellaken tegen een prijs van uiteindelijk IDR 80K.
Daarna nog wat rondgedwaald in het centrum en daarna met 2 angkot weer naar het hotel.

Ik wilde mij verblijf in Amaris Cihampelas verlengen tot de 21e maar dat kon maar tot de 19e. Dus voor 2 dagen moest ik wat anders zoeken en snel want het was vakantietijd. In Bandung was niets meer te krijgen dus maar in Jakarta gekeken want daar moet ik toch heen. Het Dreamtel Hotel had tegen een scherpe prijs een superior executive kamer beschikbaar. Het hotel en de omgeving ken ik goed. Verder wilde ik toch ook nog naar het nationale monument (Monas) en dat ligt op 5 min. lopen van het hotel. Die tot de 21e geboekt en daarna ga ik in een hotel vlak bij het vliegveld. Welk hotel, dat zie ik nog wel. De 22e vlieg ik 's middags met Air Asia van Jakarta naar Singapore en kort na middernacht (het is dan de 23e) vlieg ik met KLM naar Amsterdam waar ik de 24e 's ochtends vroeg aankom met vele mooie herinneringen en ongetwijfeld een geweldige jet lag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 38497

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: