Jakarta 10-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Jakarta 10-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Jakarta 10-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

16 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Jakarta 10-06-2014
Het thuisfront wat foto's van de instrumenten gewhatsappt. Het weer was erg slecht: tropische hoosbuien met onweer en een stormachtige wind.Dus maar de balie lastig gevallen omdat ik een long stay discount wilde hebben. Natuurlijk kan dat niet want het baliepersoneelis helemaal niet gemachtigd om prijzen af te spreken. Dus maar gevraagd of ok niet iemand kon spreken die dat wel mocht. En toe was er ineens een kortingsmogelijkhied. Ik moest wel een (gratis) loyalty card nemen (ik werd ineens Santika Important Person, een sip dus) maar toch weer een lagere prijs dan booking en dat is een beetje een sport voor mij geworden.
Daarna weer in de mall Kota Kasablanka Betawi gegeten. Ik ben er toen eerst even helemaal doorheen gelopen maar de keuze is enorm en ook veel local food. Boven heb je een foodcourt waar je eerst een soort creditcard met deposito moest kopen en bij inlevering kreeg je het saldo weer terug. Je bestelt dan bij diverse warungs en je betaalt door op een sensor te tappen met je card. Weer heerlijk gegeten daar en met 'snow ice' als toetje.

Na die late en uitgebreide lunch had ik 's avonds niet zo'n trek meer. Dus ik heb maar wat lekkere broodjes gekocht bij een broodzaak zo'n 300 m rechts van het hotel (steeds met rug naar het hotel)
op de hoek bij een ATM center en wat lekkers bij de kaki lima voor de Indomaret (kleine Spar-achtige super). Op de heenweg zag ik een oud vrouwtje staan die wilde oversteken. Op de terugweg stond die er nog steeds. Maar een goede daad gedaan en haar geholpen over te steken. Zo'n bule gila als ik die ze steevast boven de 90 kg schatten (for the record: dat is 10 kg te veel;-) willen ze niet tegen hun voertuig hebben want teveel schade. En, voor de sceptici, neen, de vrouw wilde niet terug maar dankte mij op de typisch verlegen Javaanse wijze en ging de Indomaret binnen. Hoe en of zij terug heeft kunnen oversteken weet ik niet.

  • 16 Juni 2014 - 13:56

    Eric:

    Good deed indeed! And I cannot imagine why you might be a bit overweight now...

    Nice to read your latest adventures again, in (rainy) Florida.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 38503

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: