Serang 05-06-2014 - Reisverslag uit Serang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Serang 05-06-2014 - Reisverslag uit Serang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Serang 05-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 Juni 2014 | Indonesië, Serang

Mijn plan om de Anak Krakatau van dichtbij te bekijken, heb ik laten varen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk alleen met een gezelschap en niet in je eentje hier kunt rondtrekken. Met een gezelschap kun je de kosten van vervoer en verblijf (vaak villa's) delen. En ook de boot moet ik betalen alsof die volzit met 8 personen (nee, ik ga niet in een goedkope vissersprauw 30 km een snelstromende zeestraat op). Dus laat maar. Dit wordt daarom ook mijn laatste dag hier. Jammer dat de infrastructuur hier zo beroerd is want er zijn hier naar verluid prachtige stranden te vinden.

In het hotel was er de nodige beroering. Veel politie en security. Er was een politieke karavaan aangekomen. Ik zag bij het ontbijt niet Prabowo of zijn 'running mate' Hatta maar de derde man Muhaimin Iskandar, partijvoorzitter van de PKB (partai kebangkitan bangsa) en voormalig popster bekend als the king of dangdut (= Indonesische pop-vorm). Later was er een bijeenkomst maar dat ging wel allemaal achter gesloten deuren en foto's nemen was niet toegestaan.
De PKB speelt overigens een belangrijke rol in deze verkiezingen. De PKB is namelijk 'gescheurd': partijvoorzitter Iskandar steunt Prabowo terwijl een ander PKB-coryfee (en ex-potentieel presidentskandidaat voor deze partij) Kalla, nu running mate is van Joko Widodo, de tegenstander van Prabowo. De vraag is nu wie van de 2 het PKB-electoraat zal volgen.

Toen de zaal leegliep zag ik toch de kandidaat vice-president Hatta Rajasa met zijn hele gevolg naar de auto gaan. Om in het drukke verkeer toch vrij baan te maken ging een overvalwagen voor de verkiezingskaravaan uit.
's Avonds op het nieuws kon ik het allemaal nogmaals bekijken. Hoewel Prabowo niet echt mijn voorkeur zou hebben, vond ik het toch leuk dat zoiets in je hotel plaats vindt.

Tot slot nog mijn mail willen checken, de vertrektijden van de bus nagaan, een hotel boeken en dit blog updaten, maar de inlogprocedure lag eruit (in een **** hotel!). Misschien morgen; tsja, het blijft Indonesie ...
Nou ja, het is dan toch gelukt (na middernacht)

  • 06 Juni 2014 - 14:48

    Netty:

    Even laten weten dat ik nog steeds met belangstelling je verhaaltjes lees. Omdat ik vroeger ook alleen gereisd heb en ook Indonesië heb bezocht (maar niet zo uitgebreid als jij) herken ik heel veel dingen. Het blijft daarom boeiend.Voor jou ook daar, je voelt je nog steeds als een vis in het water of krijg je toch al een klein beetje heimwee? Het wordt nu Pinksteren en wij hebben ook hoge temperaturen nu, dus ook wij gaan er van genieten! Heel veel groetjes van Netty!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 38505

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: