Serang 01-06-2014 - Reisverslag uit Serang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Serang 01-06-2014 - Reisverslag uit Serang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Serang 01-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

04 Juni 2014 | Indonesië, Serang

Uitgecheckt en met de taxi naar Kartika Hotel, waar de busonderneming Xtrans een vaste opstapplaats heeft.. Daar bleek dat de eerstvolgende bus naar Serang van 13.30 uitverkocht was en die van 15.30 ook. Ik kon een kaartje kopen voor die van 17.30, of ik kon mij op de reservelijst voor de eerdere bussen laten zetten. Vol vertrouwen koos ik die laatste optie; ik ben zo langzamerhand wel bekend met het Indonesische tijdsbesef. En inderdaad, toen de bus ging vertrekken was er ruimschoots plaats. De halte van Xtrans in Serang was een beetje in de middle of nowhere, kreeg ik de indruk. Ja en hoe kom ik dan bij het hotel? Ik zag een jonge, modern geklede (dat valt op hier in fundi-land) medereizigster gedecideerd met haar rolkoffertje een bepaalde kant uitlopen. Ik vroeg haar of zij wist waar het hotel lag. Ja hoor, loop maar mee, zei ze. Ze bleek uit Bandung te komen; dan ben je vast op de jalan Cihampelas opgestapt, merkte ik op. Een verbaasd 'ja' was haar reactie en zo wat kletsend liepen we naar de gebouwencomplex dat een Mall bleek te zijn. Zij werkte daar vlakbij bij de Mandiri bank. En bij die mall was waarschijnlijk wel een (hier zeldzame) taxi te krijgen. Toen bleek dat er geen taxi's stonden, belde zij er een voor mij. Met een woord van dank nam ik afscheid. Het hotel had een fraaie entree en de man achter de balie sprak zeer goed Engels. Alles in orde, zoals het hoort en ik kreeg een mooie kamer met zitje op een balkon. Nadat ik mij had geinstalleerd en gedoucht, wat in de buurt rondgelopen en bij een warung met Padang-keuken gegeten. Deze keer - maar ik ben inmiddels zeer verwend - viel de rendang wat tegen.
Toen ik informeerde naar Cilegon en verder, bleek dat daar weinig, zelfs naar Indonesiche maatstaven, behoorlijke hotels zijn en dat vervoer een probleem is omdat daar geen taxi's zijn en geen busondernemingen als Xtrans. Ik moet daar nog eens goed over nadenken.

  • 04 Juni 2014 - 15:47

    Eric:

    Nice!
    Thank you again for your continued adventure tales - and pictures!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 38524

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: