Kual Lumpur/Jakarta 30+31-05-2014 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Kual Lumpur/Jakarta 30+31-05-2014 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Kual Lumpur/Jakarta 30+31-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

02 Juni 2014 | Indonesië, Batavia

Het hotel ligt op loopafstand van station Pasar Seni (uit het hotel links en dan weer links en de weg volgen) daar de trein genomen naar (1 halte) naar station KL Sentral en daar de KLIA-express naar het vliegveld genomen. Ga wel eerst even na (staat op je ticket) of je naar KLIA of klia-2 (zoals ik) moet. Ik was zeer ruim van te voren aanwezig omdat het een speciale dag was waarop een grote drukte werd verwacht. Dat bleek ook zo te zijn zij het vooral voor binnenlandse vluchten. Rekening houdend met een vetraging van het vliegtuig waardoor ik in Jakarta door de spits heen zou moeten, had ik bij de reservering aangegeven dat ik om 19.00 uur bij het hotel zou inchecken. Maar het viel mee; Lion Air had slechts een halfuur vertraging, Dus maar een stukje file in Jakarta en ik kwam om 17.00 uur aan bij Amaris Pancoran. Een nieuw hotel van de Santika-groep, waar ik goede ervaringen mee had. Bovendien zeer goedkoop voor Jakartaanse begrippen maar met onervaren personeel. Een was gedaan, naar een mall om te eten (in het donker kan ik warungs niet goed inschatten) en daarna gauw naar bed. Ik had nog wat in te halen want door de continue bouw van een metrostation bij het vorige hotel was mijn nachtrust erbij ingeschoten.

De volgende dag laat op en net het ontbijt gehaald. Daarna uitzoeken hoe ik naar Banten kon komen en welke hotels daar zijn. Ik was er nog niet uit toen de uitcheck tijd naderde dus even met de balie overlegd over een verlenging met 1 dag. De eerste keer dat dat niet tegen eeen lagere prijs kon dan booking. Dus nogmaals gereserveerd via booking. Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een hakte van Xtrans (waarmee ik ook van Bandung naar Jakarta vliegveld was gereden) een halte had bij het Kartika Chandra hotel en vanwaar uit je naar Serang of Cilegong kon rijden. Omdat Banten voor mij onbekend terrein was toch maar eerst Serang omdat daar wel een paar behoorlijke hotels waren. Vie booking kwam ik voor 630K per nacht uit bij Le Dian Hotel. Ik kijk dan toch altijd even op de website van het hotel zelf maar dat was under construction. Dus maar gebeld. Gelukkig spraken ze goed Engels. Ze vroegen of ik voor zakelijke doeleinden kwam. Ik antwoordde dat ik stukjes schreef voor het internet. Ah, you are a writer was de conclusie aan de andere kant van de lijn. Ik lieten even een stilte vallen omdat ik die conclusie geheel voor zijn rekening wilde laten komen. Hij vervolgde met een aanbod voor zakelijke reizigers, 518K per nacht inclusief ontbijt, service en tax. Ik heb meteen maar 2 nachten geboekt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 38509

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: