Jakarta 06-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Jakarta 06-06-2014 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Jakarta 06-06-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

16 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Met de Xtransbus naar Jakarta Semanggi (halte bij Kartika Chandra Hotel). Na aankomst eerst koffie gedronken bij bioscoop XXI dat rechts van het Xtrans-kantoortje zit. Twee trappen omhoog en dan rechts. Een dubbele espresso genomen (aan de prijzen voor een dubbele en een enkele kun je zien of de dubbele alleen maar 2x meer water betekent); wil je zeker zijn van een doppio zeg dan dat je een double shot wilt.
Daarna op weg naar het POP! Hotel Tebet (= de wijk). Dat bleek een no nonsense hotel met bijzonder sanitair, dat bestond uit een 8-vormige cabine met een schuifdeur met daarin een douche en een Toto-eco-toilet (met halfautomatische billendouche). De kamer was erg klein en het bed was aan de korte kant. Maar goed, wel schoon enzo.
Na aankomst gewappt met het thuisfront. Daar kwam de vraag naar voren of ik niet naar voordelige instrumenten (sopraansax en viool) kon kijken. Ze hadden al twee winkels op internet uitgezocht; 1 in Pasar Baru en 1 in Pluit. Pluit is ver weg maar ik zegde toe eens op de Pasar Baru te gaan kijken.

's Avonds aan de overkant gegeten bij mbok Berek omdat daar veel Indonesiers zaten; dat geeft dan toch vertrouwen. Maar de ayam goreng Berek (leek op ayam goreng kremes) die ik besteld had, was domweg niet lekker; erg olie-achtig. Geen aanrader. Verder zat er niet zoveel in de buurt waar ik, zonder buitensporig risico te lopen op een te voortvarende defecatie, redelijk kon eten behalve een sfeerloos sate-restaurant. Voortaan maar de foodcourts in de malls opzoeken.