Snel weer terug naar Bandung 08-05-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Snel weer terug naar Bandung 08-05-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Snel weer terug naar Bandung 08-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

12 Mei 2014 | Indonesië, Bandung

De avond tevoren had de eigenaresse al voor mij uitgezocht hoe ik het makkelijkste weer naar Bandung terug kon. Er was een busonderneming die mij van de homestay afhaalde en mij naar het FavHotel Cihampelas bracht voor 1 overnachting. Wel even vervelend want ik kreeg niet de kamer die ik geboekt had (met city view). Na wat gezeur werd mijn superior room gratis geupgraded naar een de luxe room. Tijdens die verhuizing ben ik mijn rode notitieboekje kwijtgeraakt en niet meer teruggevonden. Balen want er stonden nog veel nuttige adressen, namen en aantekeningen in.
In het hotel gekeken hoe ik naar Jakarta kon. Vlakbij het hotel was een halte van Xtrans. Die reed met luxe bussen op en neer Bandung Cihampelas en Jakarta, jln. Blora of airport.

Verder alleen weer de was gedaan. Mijn oude mobieltje gerepareerd (na val geen scherm display). Gewoon datgene gedaan wat vorige keer een mobieltjesreparateur had gedaan: even uitzetten, batterij eruit, wat frummelen met de simkaart en weer inelkaar zetten en aandoen. En inderdaad, hij deed het weer. Technologisch staat Nokia niet meer aan de top maar Nokia-apparaten zijn bijna niet kapot te krijgen.

Nog wat rond gekeken op de Ci[hampelas]walk waar ik natuurlijk weer interviewende scholieren tegenkwam. De vragenlijst hebben ze vast van internet of zo want ze zijn steeds hetzelfde. Of zij mij mogen interviewen, of zij het op mogen nemen, waar ik vandaan kwam, of ik wat over mijn land kon vertellen, wat ik kwam doen, wat ik van Indonesie vind en tot slot altijd een fotosessie natuurlijk met het V-teken met wijs- en middelvinger met beide handen. Betty wilde altijd weten wat ze daar nu meer bedoelden (de v van victorie?) dus ik dacht, ik vraag het ze even. Stomverbaasde blikken werden mijn deel. Het was toch overduidelijk dat dat V-teken stond voor de P van Peace ...

Tot slot - ik zeg het met enige gene - eens een keertje bij pizzahut gegeten; maar wel een Indo-pizza (lada hitam).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 38521

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: