Bandung 02-05-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Bandung 02-05-2014 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Bandung 02-05-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

02 Mei 2014 | Indonesië, Bandung

Het ontbijt was ook niks. Alleen een soort soto lontong. En als westers tintje, weke sneetjes witbrood die je moest roosteren in een soort tosti-apparaat en dan kon besmeren met boter en jam die beide overduidelijk productvreemde sporen bevatten. Je kon daarbij ook koffie nemen die qua kleur niet van de thee was te onderscheiden. Wilde je suiker in de koffie (melk of creamer was er niet), moest je wel zorgvuldig een schepje nemen om je koffie vegetarisch te houden. Hier kan ik echt geen 7,4 voor geven. En als je er iets van zei, begrepen ze je niet.

Cimahi heeft niets opgeleverd. Wel een berichtenmogelijkheid gevonden om Agung Dwi Ertato te bereiken; hopelijk leest hij dat. Waarom hem? Omdat hij zijn zeg maar bachelors scriptie over mijn oudoom, de (Maleisische) schrijver, journalist en vertaler Ferdinand Wiggers had geschreven en omdat hij vorig jaar enkele van zijn werken van het oud Maleis in modern bahasa Indonesia had vertaald, welke vertalingen ik graag zou willen hebben.

En toen had ik wat tijd over. Wat rondgelopen in de buurt en kwam toen de Ci[hampelas]Walk tegen, een deels geheel en deels half overdekte mall met veel lekkere eettentjes waarvan de meeste ook wifi hadden. Daar heb ik maar gegeten en zo'n beetje de hele middag rondgeslenterd. En tenslotte bij een coffeeshop met wifi, een doppio gedronken; eindelijk weer eens fatsoenlijke koffie en ook even Betty gemaild. Ik ga er vanavond weer eten: veel keuze, lekker en weliswaar niet echt goedkoop (niet lachen, want dan heb ik het all in over 50K, zeg 3,3 euro) maar best redelijk. Laatste nacht in deze dump en morgen Amaris even bellen wanneer ik daar kan inchecken; dat doe ik het liefst zsm. Daar vraag ik wel of zij een halve of hele dag een auto met chauffeur voor mij kunnen regelen, net als in Cirebon.

's Avonds weer gegeten in de Ci-Walk. Net op tijd want er brak een echte tropische regenbui uit (Bandung, 700 m hoog, hoort tot de regenrijkste gebieden in Indonesie). En 's avonds ziet het er best gezellig uit. Toen ik weer terug naar het hotel ging, was het weer droog maar doordat de weg veranderd was in een beekje, toch natte sokken gehaald. Gauw slapen is het snel weer morgen;-)

  • 02 Mei 2014 - 18:03

    Eric:

    Thank you! (And good luck.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 38513

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: