Semarang 25-04-2014 - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Semarang 25-04-2014 - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Semarang 25-04-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

25 April 2014 | Indonesië, Semarang

Gisteren 'blind' ingecheckt. Nog wel gevraagd om korting maar lager dan IDR 590K wilden ze niet gaan. Vanochtend even een rondje hotels gedaan hier. Ciputra was veel te duur en Horison ook (700K met wifi op de kamer) maar ik wilde het hele weekend wel blijven (en het is een zakenhotel en die staan weekends leeg) en toen ging de prijs uiteindelijk omlaag naar 590K. Zelfde als Ibis maar met een betere en grotere kamer en met wifi op de kamer en zwembad. Toen nog een rondje booking.com gedaan en daar kwam ik op 495K per nacht bij Ibis. Alles inclusief ontbijt. Niet goedkoop maar aanvaardbaar, dus geboekt, naar de receptie en uitgecheckt en direct weer ingecheckt. Ik had de bevestiging al maar Ibis nog niet dus moet ik even wachten.
Eigenlijk heb ik hier alles al zo'n beetje gedaan: Lawang Sewu, het lokale museum (niet indrukwekkend maar best wel leuk, zeker de verrassende wayangpoppen), het oude Semarang (staat regelmatig onder water en dat is aan de gebouwen te zien), toko Oen (mwoah, doods), Pesta Kebun (het levende alternatief voor toko Oen) de Chinese wijk en Sam Poo Kong (inclusief de rechter Tie foto's), musea van Jamu Jago en het rekordmuseum (niet de moeite waard) en dat van Nyonya Meneer (als je jamu leuk vindt, ga dan hierheen) en Watu Gong (boeddistisch tempelcomplex, heerlijk om te chillen). Vanavond is het weer rijden op de Simpang Lima met van flitsende led-slangen voorziene fietsen. Deze keer maar eens foto's

Maar ondanks dat verblijf ik graag in Semarang omdat het gewoon mijn favoriete stad in Indonesie is, zeker in het weekeinde. Bovendien kon ik wel wat rust gebruiken. Kan ik me ook een beetje voorbereiden op Wonosobo en het Dieng-plateau en op Bandung/Cimahi.

Bij dat voorbereiden begon het toch weer te broeien. Ik had tot maandag geboekt maar dat vind ik toch te lang; ik ga proberen zondag uit te checken en dan naar Wonosobo. Dat kan met Trans Jaya, een busbedrijf dat tegenover stasiun Poncol in Semarang zit. Busje naar Purkowerto en halverwege in Wonosobo uitstappen. Omdat ik op een gewild tijdstip wil vertrekken moet ik wel 1 dag van tevoren mijn kaartje kopen. Daar een hotelletje reserveren en dan 's ochtends vroeg naar het Dieng-plateau om m.n. het vulkaanmeer te bekijken. Afhankelijk van de tijd die ik daarvoor nodig heb en de vertrektijd van de bus naar Purkowerto ga ik meteen door of ik blijf nog 1 nachtje. Daarna naar of Bandung/Cimahi of misschien wel naar Cirebon of Pekalongan (of kota batik = batikstad), ik zie wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 38681

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: