Yogya/Cepu 23-04-2014 - Reisverslag uit Cepu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Yogya/Cepu 23-04-2014 - Reisverslag uit Cepu, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Yogya/Cepu 23-04-2014

Blijf op de hoogte en volg Cees

24 April 2014 | Indonesië, Cepu

Vroeg opgestaan en ontbeten met nasi goreng. Tijdens het ontbijt zat ik te bedenken hoe ik naar Cepu zou gaan en waar ik daar zou overnachten. Het eerste werd opgelost door een sms-je van Fitri die van een mede-student die in Cepu woonde, had gehoord dat je op de busterminal Giwangan in een buitenwijk van Yogya de bus naar Surabaya moest pakken tot aan Ngawi en daar op de bus naar Cepu moest stappen. De eerste bus was een grote executive bus dus met airco, goede stoelen en nog een maaltijd onderweg. Dat was prima geregeld. De bus naar Cepu was een heel ander verhaal; dat was een reguliere bus en dat betekent in Indonesie geen airco, overvol (i.c. met schoolkinderen) en voor europeanen veel te klein. Een heel contrast met die eerste bus maar goed, hij bracht me naar Cepu. Hotels waren een ander probleem. Geen enkele bookingsite kon mij informatie over prijzen en beschikbaarheid van kamers geven. De websites van de hotels zelf die ik via google kon vinden gaven i.h.a. ook geen informatie. En als je via de mail iets vroeg werd er niet op gereageerd. Dus dat werd een beetje een gok.
Toen ik in Cepu aankwam bleek dat inderdaad een gok te zijn geweest. Ik ging met de becak (ik heb een hekel aan becaks maar je hebt, naast ojeks, niets anders) 2 hotels langs die het dichtst bij de oude brug over de Bengawan Solo lagen, maar die bleken helemaal vol. Dus op naar de 2 na dichtstbijzijnde. Die bleek bijna vol. Alleen de luxe kamer was nog beschikbaar voor IDR 475K. Na wat gesteggel heb ik die maar genomen. Het was nog ruim voldoende licht voor de foto die ik wilde maken maar dan moest ik wel opschieten.Die foto is dus wel gelukt dus kan ik morgen heel vroeg al weer gaan regelen hoe ik hier uit deze plaats wegkom. Bellen met het Cipaganti kantoor in Blora lukt niet want dat nummer was al uitgezet. Dan even rust nemen in Semarang. Daarna waarschijnlijk Wonosobo vanwege het Dieng-plateau.
Nog 2 zaken. Eerst de hotels. het Kistina hotel in Yogya was ons aangeraden door een Duitse. Ik zou dat hotel niet aanraden. Ik zat er alleen maar omdat het goedkoop en beschikbaar was. Voor ietsje meer zijn er normaliter veel betere opties. En dit hotel (Top Star Hotel Cepu): vermijdt dit hotel met zijn belachelijk pretentieuze naam en eigenlijk geldt dat ook voor Cepu zelf. Daar wilde ik het bij laten.
Ten tweede de reis. Na Solo en voor Sragen zie je veel typisch Javaanse sawahs. Daarna krijg je vooral jati (teak) te zien. Dus best aardig, die reis op zich.

  • 24 April 2014 - 13:09

    Eric:

    "Ontbeten met nasi goreng".....!! You know I am envious now.

    Thank you for your continuing interesting adventure stories - and pictures!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 38522

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: