Singapore 10 en 11 september - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cees H - WaarBenJij.nu Singapore 10 en 11 september - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cees H - WaarBenJij.nu

Singapore 10 en 11 september

Blijf op de hoogte en volg Cees

14 September 2012 | Singapore, Singapore

Op maandag van Semarang naar Singapore gevlogen. Batavia Air - de enige met een directe vlucht - deen zijn reputatie eer aan. Ruim 1.15 uur vertraging. Gelukkig kon ik Gertjan en Mina snel vinden. Lekker gegeten. Rijst, kip, ommelette en een soort gesauteerde kangkun en een groente/paddestoelgerecht. Lekker. Daarna met Gertjan het centrum ingegaan. Wat een immense stad met immense gebouwen en overal een overdaad aan luxe. Maar een gediciplineerd verkeersbeeld en overal was het schoon. Er staat daar het hoogste reuzenrad ter wereld en ook het hoogste zwembad ter wereld, nl. bovenop een gebouw van een meter of 200 waarin een mall en 2 casino's zitten. We hebben samen wat gedrinken in een van de vele cafe's. Overal was het druk terwijl er straten vol met pubs waren

Vandaag wakker geworden door het geluid van de makaken. Lekker ontbeten met wat restjes van gisteren (ik ben nu echt gewend om rijst met ... bij het ontbijt te eten) en wat geregeld met het thuisfront; een kapotte vaatwasser. In een mail uitgelegd hoe dat te verhelpen. Daarna weer rijst met vis en groente en een pittig geroerbakte meloen bij de lunch. Mjam, ik ga hier niet afvallen;-). En 's middags, nadat de regen was opgehouden, ben ik naar de zoo gegaan. Weliswaar niet de grootste zoo die ik heb gezien, maar wat een inrichting en beplanting. Schi-tte-rend! Je zou bijna denken dat de dieren maar bijzaak zijn. En natuurlijk de witte tijgers gezien. Sorry voor de vertraging maar ik had wat toegangsproblemen; foto volgt nog.

• 14 September 2012 - 09:52

Casper:

Klinkt goed Pa! Zal wel 'wennen' zijn na alle primitiviteit ;) Tot volgende week!

• 14 September 2012 - 13:38

Eric Wiggers:

Thanks again for sharing your adventures with us. Getting hungry here for some reason... Nice tiger picture!

• 15 September 2012 - 06:50

Jorie:

Hi Cees, wij lezen je reisverslagook elke dag. Je schrijf dat je daar niet zult afvallen. Wij zitten hier in een afvalkamp. 50 kcal/dag alleen groenten en fruit en veel beweging en joga en calanetics. Begin oktober zijn we evenin Nederland, ben jij er dan ook al? Blijf schrijven.
    Groeten van Kasia en mij