Van Blitar naar Jakarta 04/05-09-2012 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu Van Blitar naar Jakarta 04/05-09-2012 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Cees H - WaarBenJij.nu

Van Blitar naar Jakarta 04/05-09-2012

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 September 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Van Blitar naar Jakarta 04/05-09-2012
Het was weer spannend. De eerste keer hoorde ik dat voor de bisnis en eksekutif klasse er geen kaartjes meer waren en zelfs de ekonomi (zonder AC) was uitverkocht. Maar ja, je leert hier dat je in dat soort zaken maar even moet doorzeuren of er toch niet een andere mogelijkheid is. Mungkin hoor je dan (misschien) wat iha betekent dat er wat geregeld gaat worden of het is een verhuld neen. Ik moest na 1,5 uur maar weer terugkomen. En toen was er ineens wel een kaartje. De trein vertrok om 15.46 maar dat werd 10 minuten later, en kwam om 06.30 aan op Jakarta Gambir. Nou, dat executive moet je maar met een korrel zou nemen. Zoiets als onze 1e klasse maar daar wil je ook niet 14,5 uur in zitten met een hoop lawaai om je heen, licht voluit aan en continue een flatscreen aan. Bij elke halte komen er verkopers de trein binnen en schreeuwen hun waren aan. En die airco was 1 ijskoude luchtstroom, zelfs ik had een dekentje nodig. en ik had al een extra overhemd met lange mouwen aan. Na enige twijfel heb ik in de trein toch maar een nasi goreng genomen. Was erg matig en zat merkbaar aan de bovengrens van mijn kennelijk toch behoorlijk hoge bacterietolerantie. Ik zou het dus niemand aanraden; beter is om iets van de bakker (roti king of zo) mee te nemen.
Nee, niet erg comfortabel. Maar wel veel goedkoper dan trein naar Malang, hotel daar en dan vliegen naar Jakarta; en per saldo korter. Je komt wel op een onmogelijk moment aan omdat de hotels nog vol zitten want er nog niemand uitgecheckt. Ik zit daarom nu te ontbijten in BurgerKing (zijn open en free wifi) en te wachten totdat er mensen uitchecken.

Aanvulling 5-9-12
Toch nog een hotel gevonden. geen interntionaal hotl maar een Indonesisch. Dus tawarren over de prijs. Ze vroegen 560K, heb ik slechts naar 450K gekregen maar mijn onderhandelingspositie was zwak. Er zaten nl. nog 2 Indonesiers te wachten op die ene kamer. Hotel Rota (voorheen Ondra) aan de jalan KH Wahid Hasyim 53 dus bij all andere hotels en malls en direct naast peranakan restaurant Bakmi Toko Tiga

Tsja wat moet ik nog meer vertellen. Ik ben uitgenodigd om bij iemand thuis nasi kuning en es cendol te eten. Dat ga ik niet uit de weg. nasi kuning; mijn lievelingsgerecht. Mjamm

Was lekker. Nasi kuning met empal, ayan goreng sunda, kentang goreng, tempeh goreng, dadar telor, heerlijke sambal, ketimon en een soort indonesische muntbladeren.

De cendol was gemaakt met uiteraard wat pandan maar de kleur was van suji (ook voor kue talan, klepon, kue lapis e.d.)

  • 05 September 2012 - 13:26

    Eric:

    Never a dull moment! Thanks for making us "feel" your travels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

Cees

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 38518

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Nog een keer terug

14 Juli 2012 - 12 Oktober 2012

Terug naar Indonesië

Landen bezocht: